どるこむ仲間の掲示板! 過去ログ倉庫 LOG:2002/09:
●2002年09月インデックス ●過去ログ検索トップ ■どるこむ仲間の掲示板へ
[1190] なぜかだまされる、デマメールの手練手管 (4 レス)
2002/09/05(Thu) 23:52:46
level さん
Web: (none)
http://www.zdnet.co.jp/news/0209/05/ne00_email.html

8月に報告のあったデマメールの中で、報告件数が多かった上位10件。

6位 Bill Gatesの財産(3.9%):次のような文面で送られてくる。「Bill Gates氏が皆さんに財産を分けてくれます。このメールをお友達に転送してください。Microsoftは2週間で転送先を追跡できます。メールを転送した方には、Microsoftから245ドルが支払われます」。

僕も欲しいなこんな愉快なスパムメール。
コレクションに入れたい。

1. Pico_Chan 2002/09/06(Fri) 17:19:38
んじゃ、ご希望に応えて。
愉快かどうかは読んでないので、保証しませんが。

ISAH MOHAMMED

TEL:+31-613-971-776

DEAR SIR,
WE ARE SENDING THIS LETTER TO YOU BASED ON
INFORMATIONGATHERED FROM THE
FOREIGN TRADE OFFICE OF THE NIGERCHAMBER OF COMMERCE
AND INDUSTRY. WE BELIVE
THAT YOU WOULD BE IN A POSITION TO HELP US IN OUR BID
TO
TRANSFER THE SUM OF TEN MILLION, FIVE HUNDRED
THOUSAND DOLLARS (US&10.5M)INTO A FOREIGN ACCOUNT.
WE ARE MEMBER OF THE SPECIAL COMMITTEE FOR BUDGET
AND
PLANNING OF THE MINISTRY OF PETROLEUM AND
MINING,THIS
COMMITTE IS PRINCIPALLY CONCERNED WITH
CONTRACT APPRAISALS AND APPROVAL OF
CONTRACTS IN ORDER OFPRIORITIES AS REGARDS CAPITAL
PROJECT OF THE FEDERAL
GOVERNMENT OF NIGERIA WITH OUR POSITION,WE HAVE
SUCCESFULLY SECURED FOR OURSELVES THE SUM OF
TEN MILLION,FIVE HUNDRED THOUSAND UNITED
STATES
DOLLARS (US&10.5M)THIS AMOUNT WAS ACCUMULATED BY
THROUGH UNDECLARED WINDFALL FROM SALES OF CRUDE
OIDURING THE GULF WAR.

WHAT WE NEED FROM YOU IS TO PROVIDE A SAFE ACCOUNT
INTO WHICH THE FUND WILL BE TRANSFERRED SINCE
GOVERNMENT OFFICIALS ARE NOT ALLOWED BY OUR LAW TO
OPERATE FOREIGN ACCOUNT.IT HAS BEEN AGREED THAT THE
OWNER OF THE ACCOUNT WILL BE COMPENSATED WITH 25% OF
THE REMITTED FUND, WHILE 5% WILL BE SET ASIDE TO
OFFSET EXPENSES AND PAY THE NECESSARY TAXES AND 70%
WILL BE OURS.IF THIS PROPOSAL SATISFIES YOU, EMAIL OR
PHONE ONLY
YOUR RESPONSE SO WE CAN ADVICE YOU ON THE MODALITIES
OF THE TRANSACTION ALL MODALITIES OF THE TRANSFER
HAVE
BEEN WORKED OUT AND ONCE STARTED WILL NOT TAKE MORE
THAN 21 WORKING DAYS WITH THE ABSOLUTE SUPPORT OF
ALL
CONCERNED THIS TRANSACTION IS 100% SAFE.

PLEASE TREAT AS URGENT AND VERY CONFIDENTIAL. GOD BE
WITH YOU AS I LOOK FORWARD TO YOU REPLY.

WE ARE SENDING THIS LETTER TO YOU FROM AMSTERDAM
HOLLAND BECAUSE ONE OF US IS IN HOLLAND FOR A
COURSE.YOU ARE TO CONTACT ME ON THE ABOVE TEL/FAX
NUMBERS OR E-MAIL

YOUR FAITHFULLY
ISAH MOHAMMED

2. level 2002/09/06(Fri) 21:16:21
これは記事で5位にランクされている「ナイジェリアの詐欺メール」ですね。
まあ、おもしろいといえばおもしろいけど、「Bill Gatesの財産」
よりはかなり落ちるかなぁ。
だれか「Bill Gatesの財産」を

しかし全部大文字の英語って読みづらいなぁ。

3. level 2002/09/06(Fri) 21:17:32
失礼。書きかけでした。

だれか「Bill Gatesの財産」を受け取った人僕に転送して!

4. NK 2002/09/07(Sat) 00:33:38
>Bill Gatesの財産

あ……。
一昨日削除してしまいました。

#そりゃあもう件名だけで判断してばっさりと。

▲ページの先頭へ